För 64 år sedan vann du brons i Brasilien. Hade du trott det när du åkte dit?
– Jag var 20 år och räknade nog inte med så mycket alls. Det var nog hemligheten med hela vår trupps framgång. Eftersom många hade blivit proffs efter OS-finalen 1948, och var avstängda på grund av förbundets amatörregler, så fick alla vi unga chansen. Vi hade ingen aning om vilka vi mötte, det var först efteråt vi läste om hur duktiga motståndarna var. Personligen var jag inte ens särskilt förberedd, jag skulle inte ha varit i Brasilien överhuvudtaget.
Jaså?
- Mer:
- Samtal
- Kortläsning