Blir det någon spelmässig skillnad i matcher inför tomma läktare?
– Tempot går ner. Det såg man tidigt på Bundesligamatcherna som spelades utan publik, det var inga klang- och jubelföreställningar. Ibland undrade man vad världsstjärnorna sysslade med. Men utan yttre tryck och en publik som driver på är det nog ofrånkomligt att allt går långsammare.
Kan man inte som TV-tittare uppleva att tempot är lägre än vad det faktiskt är när stolarna gapar tomma och läktarljudet försvinner?