Nytt nummer på väg!

Äntligen är årets sista Offsidenummer på väg ut till våra prenumeranter! Och redan nu kan alla som prenumererar läsa det nya numret här på offside.org.

I omslagsreportaget har Anders Bengtsson dykt ner i den infekterade konflikten mellan några grannar, en ungdomsförening i Nacka och kommunen. Läs gärna Barnen i Bullerbyn.

Fredrik Tillberg har följt Djurgårdens Irma Helin under några veckor av självrannsakan, eufori och ångest. Hur var det att ha blårandigt blod under en höst där favoritlaget slogs om SM-guld och ens eget för överlevnad? Läs Elefanten i rummet!

I Thessaloniki har Johan Orrenius tittat in hos Pontus Wernbloom, som håller låg profil i ett grekiskt hus utan adress och är långtidsskadad och »iskall«, som han själv uttrycker det. Livet i skuggan.

De tre reportagen har bildsatts fint av vår husfotograf Daniel Nilsson.

I en längre intervju pratar vi med Tom Pettersson om kaoset i Östersund, vi kortintervjuar Kristianstads mittback Therese Ivarsson som blev delad trea i Damallsvenskans skytteliga, frågar Nepals norrbottniska förbundskapten Johan Kalin om kulturskillnader och försöker få Djurgårdens guldmålvakt Tommi Vaiho att sticka ut hakan.

Dessutom: de sista fotbollsflyktingarna från DDR, utslätade Zidane, »LÖGNAREN« Ola Wenström, kultskon som har överlevt alla färgattacker, gooool-vrål, Gusum IF:s »tokfokuserade« rekordskytt och Allsvenskan i sociala medier. Och en hel del grejer till. En herrans massa härlig lång- och kortläsning, vågar vi lova.

Spana in det nya numret här!

Publicerades 26-11-2019. Artikeln är skriven av .
Annons